grr jungle en nieuw jaar - Reisverslag uit Mamatoco, Colombia van Rachelle Meijlink - WaarBenJij.nu grr jungle en nieuw jaar - Reisverslag uit Mamatoco, Colombia van Rachelle Meijlink - WaarBenJij.nu

grr jungle en nieuw jaar

Blijf op de hoogte en volg Rachelle

01 Januari 2014 | Colombia, Mamatoco

Lost city trek

Dag 1
Opgepikt om kwart voor 9, terwijl er stond tussen 9 en 10 gelukkig was ik klaar. Daarna naar een kantoor gebracht, uur gewacht, naar ander kantoor gebracht. Om kwart over 10 gingen we rijden. 3 u lang met een jeep was een bumpy ride!! Daarna kregen we sandwich en half 2 gingen we lopen. Omg!! Was ik maar in cartagena gebleven!! Was zooooo zwaar! Vandaag om 6 u pas aangekomen! Op de camping! Echt net net net voor donker had geen minuut later moeten zijn. Maar laat ik bij het begin beginnen! Vandaag was klimmen op op op op!! En ook nog riviertjes, beekjes over! Met gladde stenen waar j op moet springen! Je raad het vast al.... Eerste beste beekje gleed ik uit huppa water in! Schoenen nat en sokken nat!! Nee dus 4 u lang op sopschoenen gelopen, met zand van de rivier schuurde lekker!! Onderweg nog ff 1 x gestopt kon j zwemmen in zon beekje. Maar niet gedaan kon t niet aan m'n schoenen uit en weer aan te doen. Weer verder gelopen. Het is eigenlijk hetzelfde als machu pichu je bent zeiknat!!! Maar dan van het zweet is zoo heet! Druipt gewoon v j af!! En dat is ook niet bevorderlijk voor de insecten en muggenspul zweet je er gewoon af! Na paar uur dus aangekomen in camping met hangmatten! Dat wordt ook nog ervaring om in te slapen ben benieuwd. En dan nog 4 dagen! Waarom wilde ik ook alweer naar de jungle? Het is dag 1 en ben kapot. Gelukkig iedereen ;)! Maar toch nog 4 dagen Yeahhhh!!! Oja en de jungle gids, zegt niks. Ook niet in Spaans dus maakt niet uit dat ik geen Spaans kan hij vertelt niks! Dus loopt alleen maar voor ons uit, dusss als we worden gebeten door slangen loopt hij 10 min verder en merkt het niet eens, maar de groep is wel oke. 1 meisje uit Argentinië, koppel vd us, koppel v Zwitserland. Groep is wel leuk rn kunnen bijna allemaal Spaans yeah!! Dus als de Gids wat zegt alsss kunnen ze het vertalen :) dat is wel fijn! Ach moet niet zo zeuren! Dit is een once in a life time experience, zware tijd maar voor 5 dagen! Ik kan dit!! Nu proberen te slapen in een hangmat! Moeilijk! Beweegt enzo hopelijk kan ik een beetje slapen in de komende 4 nachten.

Dag 2
Opstaan 5:30. Op zich nog best oke geslapen, in begin vet moeilijk maar ben op n gegeven moment in slaap gevallen. Zit helemaal onder de muggenbultjes ondanks alle spulletjes niet normaal!!! Die muggen zijn gewoon immuun! Omg die fuckin gids, vroeg ons aan het begin, willen jullie 3 dagen op, 2 naar beneden of 2 op 3 dagen naar beneden! Natuurlijk het eerste 3 dagen op, op is veel zwaarder!! Maar dat wilde meneer de Gids niet die toch niet praat! Hij zegt camp 2 is vol dat kan niet eens want dat is t schema, dus ga nu in 2 dagen op!! De oetlul! Dus vandaag vet omhoog weer, aangekomen op camp 2 normaal heb j dan de middag om te chillen volgens t schema maar wij mogen nog 4 uur op!! Maar ik kan echt niet meer! Ben weer in n beek gevallen schoenen, sokken alles ie zeiknat! Ik wil echt niet nog 4 uur lopen kan wel janken doe dit nooooit meer!!! Omg de 2e 4 u lopen was ook een hel kwam geen eind aan! Over rivieren, boomstronken alles, ging kapot! Op een gegeven moment wist ik zelfs de weg niet meer was ergens alleen kon echt zo erg janken toen! Dit is gewoon nog veel zwaarder dan de machu pichu niet normaal! Gids is nergens bekennen, je kent de weg niet. Ziet enge beesten zoals slangen echt niet normaal hoe eng!! Ik doe dit echt nooit meer nog 3 dagen en ben nu al echt super bang niet normaal!!!! Ben ook sl 1000 x gevallen echt niet leuk dit! Had Beter op m'n gevoel kunnen afgaan en in cartagena kunnen blijven. Gelukkig hebben meer mensen dat gevoel, 2 meisjes zijn al echt in janken uitgebarsten! Het enige leuke is dat j soms langs dorpjes loopt, waar mensen echt wonen. Je mag eigenlijk geen foto's van ze maken maar doe het soms stiekem toch. Ze lijken echt op indianen. Lange zwarte haren, en stoffen kleding. Mannen ook lang zwart haar en rijden op paarden dat is wel leuk om te zien voor de rest is er geen hol aan!! Wil hier weg! Maar moet nog 3 nachten. Kan ook niet terug want zijn dus op hoogste punt moeten nu 3 dagen teruglopen :(. Maar echt als j alleen bent :(, doodeng. Ga proberen te slapen.

Dag 3
5:30 opstaan. Alleen sommige stonden om 4 u al op!! Grrr! Minder goed geslapen dan de dag ervoor! Iemand snurkte! Kijk niet egt uit naar vandaag weer lopen. Maar is maar een uurtje nu wel helemaal op naar de lost city! Dan mogen er daar 3 uur blijven gaan we lunchen op camp 3 waar er nu ook hebben geslapen. En dan teruglopen naar camp 2. Dat stuk is wel super kut! Maar de weg terug is dan iig begonnen. Misschien helpt dat geestelijk! Geloof dat er meer mensen beetje spijt hebben v d deze trek haha .
Pfff na 1200 stappen aangekomen op de lost city! Dat viel nog best mee eigenlijk! Best een mooi verhaal eigenlijk. Vroeger leefde hier mensen. En als ze dood gingen verbranden ze het huis en de personen en bouwde dan een nieuw huis. Betaal/ ruilmiddel was goud, stenen, marihuana. Maar de Europeanen hebben het verpest ze vonden de lost city en stolen goud enzo .uiteindelijk 3 jaar lang wist overheid niks van deze plek toen niemand hier meer leefde maar mensen stolen overgebleven goud hier en na 3 jaar kwam overheid er pas achter. Stadje is moeilijk te vinden daarom lost city en is ook moeilijk er te komen! Tot 2003 mocht je buiten het stadje Camperen maar toen kwam er een guerrilla groep en kidnapte 8 toeristen. Daarom mag dat nu niet meer. Ze leven nog steeds de guerrilla groepen hier, maar de groepen zijn kleiner en minder gevaarlijk zeggen ze ;)! Maar was wel super mooi om lost city te zien, en geschiedenis te horen! Wil alleen echt niet terug lopen!!!!!!!! Haha!!
Pfff na een moeilijke reis aangekomen!! Yeah 3e dag zat erop! Was vandaag wel bijna iemand dood gegaan uit m'n groep! Het was zo glad dat hij van de clif viel, hij bleef gelukkig hangen! Nog maar 2 dagen sn laatste dag maar paar uurtjes! En dan klaar gelukkig. Aangekomen in camp 2 was er een familie die hier woont de locals. Dat meisje is 20 en heeft al 3 kids de oudste is 6! Ze krijgen dus jong kids hier! Savonds ff gegeten en naar bed, voel m'n benen niet meer! Genoeg gezeurd!! Oke watskebeurd vanavond!
Mensen die 4 dagen doen hoeven nog maar 6 u te lopen had ik ook wel kunnen doen! Minste van alles. Maar nee wij hoeven maar 3 u en dan morgen 3 slaat echt nergens op maarja. Dusss wat heb ik besloten.... Ik ga morgen ook terug! Vind vast wel ergens hotel maar wil eigenlijk niet in de jungle blijven. Morgen 8:30 pas opstaan lekkere bedbugs, dus kan toch niet blijven liggen en daarna lopen naar camp 1. Daar is niks, geen rivier om te zwemmen helemaal niks en daar ben j dan van 12 tot 12 u beetje je tijd aan t uitzitten dat klinkt niet chil voor mij! Dus kan morgen die 6 uurtjes ook nog wel lopen!! En dan ben ik morgen al terug yeah!! Alleen hopen dat er hotel is, gids gaat morgen bellen ben benieuwd!!! Haha!!

Dag 4 en nieuw jaar
Was om 4 uur al wakker! Maar kan niet wachten uit de jungle te gaan!!! Haha! 6 uur gelopen vandaag! Super zwaar op en down slangen alles maar heb t overleefd ben uit de jungle!!! Wat een hel!!! Never ever again!! Zo blij dat ik weer in santa marta ben! Echt ergste aller tijden! Mijn goede voornemen is geen hiking meer! Doe 1000 x liever de machu pichu dan de jungle!!!
Aangekomen in hostel om 6 was gelukkig plek. Bleven ook Sophia en Nick uit Boston daar. Stelletje wat ik tijdens jungle heb ontmoet super leuk! Hun vonden t ook n hel ;)! Maar goed we waren dus super moe dus opblijven tot 12 u was n uitdaging! Maar goed gingen eerst bbqen. Daarna ging er een bus naar een of andere discotheek maar dat gingen wij niet trekken. Dus gingen in t hotel blijven. Paar potjes gebiljart. En toen is Sophia op de bank in slaap gevallen haha. Dus naar bed gegaan om 10 uur. Nick en ik gingen proberen wakker te blijven tot 12 uur, dus nog maar paar potjes gebiljart, 6-1 voor mij ;)! Haha. Toen kwam er familie die hier woont naar beneden. En die nodigde ons uit dus daar nieuw jaar mee gevierd! Heel ritueel! Moesten briefjes invullen met wensen, dat aan een poppetje binden en dat werd dan in de fik gestoken om 12 uur. Daarna werden we besprenkeld met rijst dan wordt j rijk ofzo. Daarna moesten we druiven eten, 12 met pitten en bij elke druif een wens doen. Kregen ook champagne. Daarna moesten we onze rugtas pakken om doen en door de straten rennen en feliciano roepen naar iedereen. Haha en toen gingen we naar bed! Dat was mijn nieuw jaar! Happy new year!!! Kus

• 01 Januari 2014 - 21:50

Corrie:

Happy,Happy New Year
    Ach lieverdje toch ,wat verschrikkelijk dat je het zo ellendig heb gehad,Maar weet je als je deze battle niet had gedaan ,had je daar je leven lang spijt van gehad,en nu kan je het wel afstrepen op je lijstje ,Je heb het hem toch maar mooi geflikt ,Heel veel respect .Ben blij dat je met S. en N. toch nog wel een leuke oudejaarsavond heb gehad En dan ook nog N. ingemaakt met biljart hahaha ,Ontzettend leuk dat je oud en nieuw op de lokale manier heb mee mogen vieren ,ook helemaal volgens hun ritueel,Leuk hoor .Wat staat er nu op het programma!!!!! ,Dikke knuffel