manilla en puerto princessa - Reisverslag uit Bancaobancao, Filipijnen van Rachelle Meijlink - WaarBenJij.nu manilla en puerto princessa - Reisverslag uit Bancaobancao, Filipijnen van Rachelle Meijlink - WaarBenJij.nu

manilla en puerto princessa

Blijf op de hoogte en volg Rachelle

10 April 2017 | Filipijnen, Bancaobancao

Woehoe de reis begint!! Vlucht naar doha was prima. Beetje geslapen en films gekeken. Vlucht van doha naar manilla had vertraging.. uiteindelijk gingen we 1,5 uur later weg dus viel nog mee.
Na een lange reis van 19 uur met overstap zijn we eindelijk aangekomen in manilla! Yeahh!

Op het vliegveld aangekomen.. zijn we al in de taxi praktijken geluisd. Dubbel zoveel betaald als wat internet zei.. maarja volgens het taxi vrouwtje rijden ze daar niet op meter maar op een blaadje met prijzen.. haha dus ze hadden al een goede aan ons! Haha!

Daarna groepsmeeting. Net op tijd nog, niet eens ingecheckt en we moesten al meekomen. We gingen meteen naar een restaurant waar we ons ontbijt als avond eten alvast kregen omdat we morgen om 5 uur sochtends al vertrekken uit het hotel. Heel apart ontbijt ik had rijst met tonijn en mayo haha! Dat is normaal ontbijt in de Filipijnen blijkbaar. Maar het was dus avond eten.

Nou we hebben ons even opgefrist, geld gepint en daarna heeft onze gids ons meegenomen naar een stripclub waar we gingen karaoke. Nouja ik dan! Ik ging even een liedje zingen. Lekker biertje aan het drinken toen er opeens mensen in rode gewaden binnen kwamen, ze gaven ons een doekje om onze handen schoon te maken en toen kregen we een massage. Whaha waar we weer veel te veel voor betaald hebben omdat we geen wisselgeld hadden whaha.. Maar nouja was een super grappige maar wel lekker massage. Prima na zon lange vlucht! Wel apart terwijl wij in de vip ruimte aan het zingen waren, werd er in de zaal gedanst door vrouwtjes in lingerie op podium terwijl de Filipijnse mannetjes toekeken. Hilarisch ! Als je naar de wc ging kreeg je een ober met je mee. Bij Marco gingen ze hem zelfs helpen met zijn handen wassen haha! Dat was dag 1! Schijnt er vandaag in manilla ook nog een Earth quake te zijn geweest! Mij benieuwen of wij die ook nog mee gaan maken.

Eerst indruk manilla! Chaotische stad. Wel beetje gevaarlijk want iedereen zegt het steeds.. kijk uit niet je telefoon in je achterzak etc. Veel tuk tukjes met mensen.. en ik ben hier echt zo lang! Echt kleine mensen hier. Maar echt heel leuk nu al.. wel heel onder ontwikkelt hoor langs de kant van de weg zie je krakkemikkige huisjes maar leuk om te zien!

Palawan eilanden puerto princessa
Volgende dag vroeg op.. op naar puerto princessa. De palawan eilanden. Sochtends rest van de groep gezien. Gister was nog niet iedereen er! Maar prima groepje.

Aangekomen! Super lekker weer. Gingen we eerst langs een gevangenis met 5000 gedetineerden van over heel de Filipijnen. Super interessant. Het was een soort van gemeenschap met gedetineerde en die mogen gewoon over heel het terrein lopen. Behalve de streng bewaakte die zitten apart. Ze hebben daar verschillende shirts van wat voor soort beveiliging iemand heeft. En dan lopen ze zo over het terrein tussen de geitjes en de kittens. En aan het begin is dan de beveiliging met een hefboom. Heel apart. We mochten niet zo ver dus niet heel veel gezien maar was wel apart.

Daarna bakershill. Daar hebben we aparte hapjes geproefd. Zwaar brood ofzo ik luste het niet maar Marco wel. Of hij had gewoon honger haha. En ik heb even met kindjes gekletst niet dat ze me snapte maar goed. Daarna naar een weverij geweest. Daarna ff geluncht en lekker naar het hotel. Daar lekker gechild in t zwembad! Lekker biertjes gedronken. Daarna wat gegeten in een restaurant waar we eerst met een tricycle heen gingen. Dat is Een brommer met een soort van zijkar overdekt. Dat rijd hier eigenlijk overal. Meer dan auto's. Gingen lekker eten en ik heb nog gedanst met wat mensen uit m'n groep vooraan in het restaurant bij een gitaar zanger. En rara heb ook nog een liedje van Justin Bieber gezongen voor een vol restaurant haha heel vals! Morgen gaan we naar sabang en daarna naar el nido. Volgende verslag volgt!

We hebben het super naar ons zin!

• 10 April 2017 - 12:09

Corrie:

Heyyy schatties ,Wat n belevenis al in de eerste dagen .goed dat jullie zo alert zijn ,ze proberen je daar dus op allerlei manieren te flessen .Heel apart het eten ,Als het dan in ieder geval nog maar een beetje smaakt .Was meer een soort sex club hahahaha Manilla ,ziet er ook niet echt aanlokkelijk uit op de foto's ,idd heel krakkemikkig en arm .Hoop toch niet dat jullie daar in een aardbeving terecht komen .Doodeng

Voelt wel lekker denk om zo lang te zijn tussen al die kleine mensen hahaha Zag de gevangenis op de foto's Triest he als je ziet hoe de mensen daar zitten .Wel leuk dat er beesten op het terrein lopen
    Die kittens zooo schattig .Hier zijn ze niet te vinden ,ja, voor grof geld 125 euro voor poesje En Jordy zoekt er 2 ,We blijven zoeken haha
    Weet zeker dat ze hebben genoten van jou Justin Bieber song hahaha
    Blij dat jullie genieten ,veel plezier nog schatje Kijk uit naar jullie volgend verslag en foto's Dikke knuffel x