Antelope en grand canyon - Reisverslag uit Bracken, Duitsland van Rachelle Meijlink - WaarBenJij.nu Antelope en grand canyon - Reisverslag uit Bracken, Duitsland van Rachelle Meijlink - WaarBenJij.nu

Antelope en grand canyon

Blijf op de hoogte en volg Rachelle

15 November 2016 | Duitsland, Bracken

Yuma
Tussenstop overnachting op weg naar page. In een motel 6 super lekker motelletje, lekker nog even potje gekaart met een wijntje bij het zwembad. Daarna lekker geslapen. Volgende dag ontbijtje bij de dennys want die zit gewoon voor ons motel. Heerlijk! En daarna op weg naar een 7 u durende rit naar page. Daar heb je trouwens indianen. Onderweg langs allemaal super rotsachtige gebieden. Leek soms ook wel een beetje woestijnachtig. Waren ook echt super veel cactussen inderdaad en bijna niemand op de weg gewoon! Echt bijzonder! Langs phoenix gereden en zoals op de kaart te zien in heel groot groen stuk gedeelte in Arizona met allemaal naaldbomen. Door een plaatsje genaamd flagstaff. Zag er super schattig uit. Daarna reden we volgens mij langs de grand canyon of langs andere canyons. Zo mooi! Allemaal gekleurde stenen rotsen echt super gaaf! Ik weet zeker dat hier de indianen wonen. Je ziet in de verte soms ook allemaal van die schattige huisjes!

Page
Aangekomen in page. Zie je echt van die huisjes die je ook in films ziet met zon ranche! Zo cute! We kwamen beetje laat aan vanwege de lange dag rijden. Dus zijn even lekker biertjes wezen drinken op ons terrasje voor en daarna lekker bij een Mexicaan gaan eten. We zitten namelijk lekker midden in het centrum. Page is een klein dorpje super gezellig! Midden tussen de canyons. Marco was alleen de hele dag al niet lekker. Hij is een beetje ziek dus hij is lekker in bed gekropen na de auto rit. En is lekker even wezen uitzieken!

Antelope canyon
Volgende morgen is Marco gelukkig alweer wat beter! Vandaag gaan we een toer doen naar Antelope canyon en daarna door naar de grand canyon! Morgenochtend hebben we ook een helikopter toer gepland boven de grand canyon! Super zin in! We waren wat vroeg dus liepen even door het centrum van page. Zagen we gewoon een winkel waar ze Guns, likeurtjes van alles verkochten. Dus wij even kijken. Wat een aparte winkel joh! Pistolen, rendier hoofden, beren hoofden, drank echt leuk om even rond te lopen. 2 van die typisch oude Amerikaanse mannetjes met baarden achter de kassa. Echt leuk. Bij de toer kregen We eerst een show van een indiaan met hoepels super grappig! Hij vertelde even over in welke stam hij zat en dat hij 6de van de wereld was met zijn hoepels. Daarna gingen we op naar de Antelope canyon! De gids is van de stam navajo neh. Super indrukwekkend en mooi de Antelope canyon! Daarna naar horseshoe bend! Echt prachtig!! Mama vond het alleen wel een beetje eng dat Marco en ik foto's gingen maken bij de afgrond hahah. Daarna op naar grand canyon! Thnx corrie voor de tip echt prachtig horseshoe!! Echt super bijzonder om hier te zijn en hier te rijden!

Grand canyon!
Vanuit page naar de grand canyon. Lekker door de canyon gereden. Soms zag je een paar huisjes oppoppen vet cute. Maar verder voornamelijk super mooie rotsen. Volgens Marco zijn ze rood omdat indianen met bloed zo hun land verdedigde. Maar hij heeft een beetje teveel films gezien denk ik. Onderweg Even lekker geluncht. Op weg ook nog wat indianen gezien die spulletjes verkopen aan de kant van de weg. In de grand canyon langs de south rim, desert view, grand view, Colorado river en grand canyon village gereden. Super mooie uitzichten overal! Maar toen een drama! Een wesp in de auto en we konden er nergens af! Een en als stress in de auto! Ruud heeft de wesp uit de auto gehaald! Held! En verder met de auto crossen door de grand canyon. Super mooie views gezien op allemaal viewing points super mooi! Daarna lekker naar het hotel gegaan want morgen ochtend hebben we de helikopter toer om de north rim te bekijken vanuit de lucht en daarna gaan we door naar las Vegas.

Grand canyon north rim helikopter toer!
Ontbeten lekker in het hotel. 2 min rijden naar het vliegveld van de grand canyon en dan kan de helikopter toer beginnen! Mams krijgt deze toer van mij tessa en oma voor haar 50e bday want ze wordt over een paar dagen 50! Woehoe! Omg ik vond het echt zo super vet! Ik moest voorin zitten want ze hadden van die kaartjes op gewicht waar je dan moest zitten! Omg wat een uitzicht! Zoo mooi! Was echt geweldig!! Maar ik vond het iig echt een onwijs bijzondere en vette ervaring, wij allemaal! Gewoon de north en south rim overheen gevlogen wat bijzonder zeg! Het verschil is is dat de north rim wat meer groen is en de south rim eigenlijk bijna niet. Nu op naar Vegas! Onderweg naar Vegas nog voorbij de hooverdam gereden en daar even gestopt. Wel even grappig om de dam te zien. Nu kan het Vegas avontuur beginnen!!

• 16 November 2016 - 07:32

Corrie:

Flagstaff is waar wij altijd logeren als we naar de Grand Canyon gaan ,Echt heel leuk plaatsje ook Zo relaxed rijden op de lange,lange bijna lege wegen ,Kan je in ieder geval genieten van al het moois wat je onderweg tegen komt . Page is zo'n leuk indianen dorpje ,leuke en aparte winkeltjes.En Denny's heerlijk .Een van onze favoriete om te ontbijten os lunch of.... hahaha
    Jammer dat jullie niet even zijn door gereden naar Lake Powell Zo prachtig .Volgende keer hahaha
    De South Rim is ook het mooist en dan al die schattige eekhoorns ,zo lief ,zo schattig Wij hadden daar keer bijna aanrijding met een gigantische eland Die uit het niets zo voor de auto langs sprong dat was echt schrikken .Maar gelukkig goed afgelopen Helicopter tour GE_WEL_DIG Jullie hebben weer genoten
    Jammer dat jullie niet even in de Hooverdam zijn geweest ,echt heel interessant ,op de brug heb je 3 verschillende tijdzone's
    Maar nu .......Las Vegas Here wie Come Doe zeker de tips die ik jullie heb gegeven ,Echt te gek
    Lieverds geniet van jullie laatste dagen in de USA en dan op naar Canada Heel veel plezier en niet teveel gokken hahahaDikke knuffel xxxx

• 16 November 2016 - 15:37

Rachelle :

Hey corrie, we hadden eerst een hotel in flagstaff maar die hebben we verandert naar 1tje dichter bij grand canyon airport voor de volgende dag dat was makkelijker. Maar zag er indd uit als een leuk plaatsje.wow meen je niet! Dat Is schrikken bijna een eland aangereden. Haha zag wel allemaal klokken bij de hooverdam dat betekent het dus dat er 3 tijdzones zijn vroeg me al af waarom haha. Ach ja we kunnen niet alles doen met de tijd die we hebben helaas! Zoveel te doen! Haha. Wel al over de strip gelopen en Venetië hotel in en flamingo's en caeser palace en de belaggio fontein. Vandaag naar death valley. Haha nee gister ook al even gegokt haha maar ja niks gewonnnen natuurlijk, helaas! Thnx voor al je tips! Xx

• 16 November 2016 - 16:55

Bert:

Hallo allemaal,
    Waanzinnig al die verhalen en foto's op Facebook.
    Wat een gigantische ervaringen doen jullie weer op.
    Veel plezier nog en groetjes van ons 4en.